Képzelet, fantázia, álom, kreativiátás… egy végtelen világban…

Azokat az információkat, amely csak gyűlnek, halmozódnak, sokszor haszontalannak tűnnek emlékezetünkben, a gurákkal előcsalva jelentéssel ruházzunk fel őket, ahogy hozzá rajzolunk vagy belerajzolunk, a körbe rajzolt gurák vonalaiba.

A létrejött rajzos figurákhoz, lényekhez, gépekhez majd a mesék, történetek köréjük kovácsolódnak.
Így vizuális fantáziánkat utaztatjuk a rajzos társasjáték során a csapattársainkkal.

A legelső játék alkalmával a guraíveket fel kell vágni a szaggatott vonalak mentén.

A dobozban van egy papírtekercs, amelynek végtelennek tűnő hosszúsága is a szabadabb gondolkodást segíti, ebből akkorát vágunk le amekkorára a csapatnak szüksége van.

A játék menete:

A játék  6db guraívekből indul ki, mindegyik ív 6-6 db különböző nonfigurális formából  áll.Az így kapott nonfigurális figurák a gurák, amelyeket körberajzolva és rajzunkkal kiegészítve jönnek létre a csoda fura figurák.

Minden guraív apró guráin azonos, szabályos formák vannak, jelzésként, hogy az újabb és újabb játék alkalmával tudjuk, hogy mely gurák tartoznak egy ívre. A gurákon a jelzések, nem csak egy ívbe tartozásukat jelzik, hanem már a játék elején vizuális tartalmakat csalnak elő a memóriánk rejtett zugaiból.

A játék tartozékai még a figura- és helyszín megjelölő kártyák, így a csapatok közösen döntik el a játék elején milyen irányban induljon el a gondolkodás, a rajzos folyamat. A fiatalabbik játékos a figurát választja ki az 5 lehetőségből (ember, állat, növény, gép, fantázia lény) és az idősebbik játékos a helyszínt (mese helyszín, történelmi helyszín, élőhely, Univerzum, Média világ).
Miután tudják a csapatok, hogy milyen témában gondolkodjanak és  már azt is kiválasztották, hogy melyik guraívvel dolgoznak, akkor jöhet a rajzolás!

Akár egy hosszabb papír szalagon rajzol a csapat vagy minden csapat tag kap a papírtekercsből és a végén a csapattagoknak össze kell dolgozni a rajzos felületeket, hogy egy teljes egész történet jöjjön létre.
Az egy csapatban rajzoló játékosok figyelnek egymásra, gondolatokat cserélnek, ötleteket valósítanak meg, így motiválják egymást.
Minden Furagura játék során az egymásra nyitást gyakorolják, empátiát, a közösségi szellemet erősítik.

A játék során, ha az első játékos lerakja a rajzeszközt, akkor vége a rajzos folyamatnak és a játékosok értékelik egymás munkáit.
Az egymás értékelése játékról-játékra változik, fejlődik. Különböző benyomások, esztétikumok nyitnak új gondolatot, folyamatokat indítanak meg.
Az értékelés számban is kifejezve 1-5 pontot adhatnak a csapatok egymás munkáira. Újabb figura- és helyszín megjelölő kártyák, majd guraívek megválasztásával a következő játék is kezdetét veheti.
Ez így megy addig ameddig…
A játék végén a csapatok összeadják a pontszámaikat, aki a legtöbb pontot kapta az a győztes csapat… vagy nem?

Igazából mindenki nyertese lesz a játéknak!

Hogy miért? Mert:

  • vizuális értékeket teremt
  • 4-99 korig bárki játszhatja
  • felszabadít kreatív gondolatokat
  • csoport mozgató ereje van
  • rajz készségeket, vizuális látásmódot, kreativitást fejleszti
  • Megoldó kulcsokat ad, a gurák minden oldalról vizualizálható nonfigurális formáit használva és a játék hozzáállást hasznosítva a mindennapokra, az életre
  • És nem utolsó sorban környezetbarát

 

Kitűnő játék – kicsiknek és nagyoknak!